torsdag 10 juni 2010

Hälsokontroll

Har nu varit på mitt livs första hälsokontroll, är man 55+ kanske det är lite unikt av minen på läkaren att döma Har ju varit på VC förut med en eller annan småkrämpa men brukar alltid bli besviken på läkarna och gå därifrån mindre vetande än innan. Det var konstigt nog en positiv upplevelse. Inte rynkade han på näsan när jag berättade att jag åt ett minimum av frukt, inte heller när jag berättade att jag var LCHF:are. Berättade att min IBS mage var normal numera och det tyckte han var en intressant iakttagelse Även att min gluten och laktos-intolerans blivit så mycket bättre med LCHF och att jag numera kan äta smör och grädde och dricka röd mjölk i kaffet. Konstaterade att jag inte hade någon artros vilket tydlingen man ska ha i min ålder?! Har inte fått provresultaten än men känner mig ruskigt frisk...mig ska han inte lura på några piller inte.
Fortsättning följer....
En till positiv nyhet till under dagen, jag ska bli mormor....oj vad jag ska sticka....

Inga kommentarer: