måndag 7 september 2009

Söderköpings Gästabud

Måste göra lite reklam för det som stundar i helgen. Här blir det fullt ös bland badbaljor på torget , gycklare och patrask, månglare och sångare, modevisningar, tournerspel, och eldshower.
Söderköpings Gästabud .
Många är vi som bredvid våra ordinarie jobb jobbar och sliter för att alla ska få en trevlig helg. Just nu gör jag något jag inte gjort på väldigt många år . Jag bakar. Inte riktigt förenligt med mitt LCHF intresse men jag tröstar mig med att jag inte själv ska stoppa i mig alla limpor gjorda på grovt rågmjöl och salt, honung, surdeg, smör, lite jäst och vatten, samt trattkantareller och lök.
Recept kommer någon dag när jag får lite tid över.
Är ni sugna på att smaka detta bröd som jag fått så mycket beröm för och allt annat medeltida vi har på menyn Titta in på Göta Källare eller som vi heter i helgen GOTHIA KELLARE. All Annnan mat utom brödet är väldigt mycket i LCHF andan.

Inga kommentarer: