tisdag 27 april 2010

Fettfattig mat och magsug

I dag har vi varit på teamdag på ett av områdets största hotell. Nu spelar det väl ingen större roll var man äter men jag reagerar alltid lika dant.
Efter frukost med bacon och ägg var allt bra.
Efter lunch med någon kokt fiskgratäng med ris och grönsaker. Totalt fettfattigt. (Åt inte riset) Magen spårar ur med en gång, akut magsug och småvärk typ magkatarr.
Efter middagen med laxtatar till förätt ( utan bröd) och sedan fänkålsstekt fläskfile med potaismos och skysås och lök o champinjoner. ( åt inte potatismosen). En halvtimme senare önskar jag att jag inte ätit något av den mycket goda maten. Avsaknaden av fett gör att mitt magsug sitter i även nu 4 timmar senare. Tyvärr har vi ingen grädde hemma annars lugnar det väldigt bra.
Tänk att det är så viktigt att man får i sig fett, och tänk att jag gick i så många år och plågade mig med detta magsug, dag ut och dag in. nu får det bli lite ost med smör.

Inga kommentarer: