söndag 19 april 2009

Läkemedelsföretag utbildar......

Hos Kostdoktorn kan man i dag läsa om en Vårdcentral som får sin vidareutbildning av läkemedlesindustrin. Ja ha, vad är nytt? Jag som varit i Konferensbranschen vet ju hur ofta det förekom/förekommer att läkare och sköterskor är på utbildningar som någon annan än landstingen står för. Får de någongång åka i väg på konferens, finns ju allehanda företag där och gör reklam för sina "piller" och annat som behövs(?) inom sjukvården.
Demonstrationer av diverse maskiner och andra hjälpmedel kan jag förstå, men piller kan personalen ju inte testa själva.
Har just haft ett samtal med min mor som ligger på sjukhus efter en snubbelolycka och är man över 80 är det ju inte så lyckat att snubbla och landa på armbågen. Hon är väldigt känslig för allehanda mediciner, illamående, kräkningar, yrsel och andra biverkningar. Nu hade de lyckats peta i henne Morfin igen, trots att hon inte tål det. Ja ja, de vet väl bäst och förhoppningvis vet de vad de håller på med blir svaret när jag frågar varför hon inte säger i från.
Jag tror inte att de gör det. På frågan hur ont hon har säger hon att inte värre än jag kan hantera det med 2 Alvedon var sjätte timme som det står på asken . Varför ska de då peta i henne Morfin?
Piller Sverige.......... allt kan botas med ett piller....

Inga kommentarer: