tisdag 17 januari 2012

Olika tankar

Om boken som jag tycker är så läsvärd...så här tänker andra

Ett litet klipp:
Man skulle kunna skylla Sundberg för att vara konspirationsteoretiker, men det vore orättvist.
Hans resonemang är väl underbyggt och han trampar nog på en och annan öm tå när han pekar ut vilka drivkrafter som styr forskarvärlden:
Berömmelse och karriär, auktoritetstro, ibland rena pengar, men ofta bara själva möjligheten att fortsätta forska på hög nivå, vilket gör att resultaten ofta tolkas i finansiärens favör.
Men i boktiteln utlovar Sundberg också rent forskningsfusk...........
Miljöargumenten avfärdar Sundström, okunnigt eller oärligt, med att det ju inte går att ha ekologiskt jordbruk utan gödsel från djurhållning.............
Missförstå mig inte. Det här är en, trots lite svag korrekturläsning och avsaknad av ett register, välskriven och intressant bok.
Men när kolesterolpaniken lagt sig och blodtrycket sjunkit undan känner jag mig ändå bara säker på ett enda kostråd.

Jag vet inte vad artikelförfattaren menar, boken börjar med ett innehållsregister uppdelat i olika kapitel klart och tydligt uppspaltat. Boken avslutas med Litteraturförteckning för de som grotta ner sig riktigt. Dessutom kallar han Ralf Sundberg för Sundström i vissa stycken.

Inga kommentarer: