måndag 27 augusti 2012

Förtvivlat letande

I helgen var vi ute med husbilen och skulle fixa någon lätt frukost, dvs skippa att steka ägg och bacon. Eftersom jag inte fixar några mjölprodukter utom grädde tänkte jag mig lite laktosfri youghurt och gubben ville ha något annat än A-fil. Döm om min förvåning när jag var tvungen att läsa på ALLA förpackningar på yougurt och fil  med någon smak, och snällt ställa tillbaka dessa i hyllan igen.
VARFÖR? jo de innehöll förtjockningsmedel, inte bara en utan ofta fler, stabiliseringsmedel , mängder av socker och en massa annat skumt. Hittade till slut en drickyoughurt som jag trodde jag kunde äta men ack nej........ det gick inte, magproblem igen. Bara att återgå till bacon och ägg i alla former igen.
Varför kan inte produkterna vara utan alla dessa tillsatser? För det är ju trots allt så, att det är dessa magen reagerar mest på!

Inga kommentarer: