lördag 12 januari 2013

Våra Djur

Tidigt i torsdags hörde jag en vettig Veterinär på radion, en veterinär som ondgjorde sig över vårt katt och hundfoder som inte är artriktig föda och innehåller alltför mycket kolhydrater, vilket gör katterna feta och ger dem diabetes, ( Vem har sett katten äta en leverpastejsmörgås, men det är det man kan likna deras foder med, mycket bröd och lite kött)
Har tidigt i mitt bloggande bloggat om detta, då jag i min iver att ge katten vettig mat .( förutom de möss och fåglar hon själv fångar )Det var definitivt inte lätt att tolka innehållsförteckningen på förpackningarna. Hittade till slut något som katten tyckte om och jag kunde acceptera.
Numera finns det mer  naturlig kattmat man att hitta i Laggarebo.
Vi ska ta en tur till denna butik i  Laggarebo som bara ligger en dagsutflykt bort.
La Cuisine -  spannmålsfria kattfoder från Happy Cat.
Ett exklusivt foder för alla katter.
Läs mer här!

Inga kommentarer: