måndag 14 oktober 2013

Helgens kurs

Nu är jag fullproppad med en massa hormoner, ja, information om våra  hormoner i kroppen och hur de fungerar tillsammans. Har fått lära mig vad som händer när de är i obalans och blir mörkrädd över vad som kan hända då de inte är i balans. Usch, så många allvarliga sjukdomar vi kan få.  Trots detta fortsätter vi stressa runt som små råttor i ett hjul och stannar aldrig upp och funderar på varför vi gör som vi gör.
Det kändes rätt svårt att försöka få grepp om detta på ynka 2 dagar, men jag får läsa från början till slut i pärmen och renskriva alla kryptiska anteckningar. 
Har ju en hel del anteckningar sen förra hormonföreläsningen, en hel del går att sammanfoga till en mer begriplig helhet.
Direkt kunde jag överföra vissa saker som vi fick till oss i helgen på personer i min omgivning.
Tack Therese för alla nyttig information.
 

Inga kommentarer: