onsdag 10 mars 2010

Ny föreläsning- ger inspiration


I dag smet jag från jobbet för att gå på en lunchföreläsning, en helt underbar föreläsning VARFÖR SKA VI ÄTA EKOLOGISK OCH NÄR PRODUCERAD MAT med CARINA BRYDLING. Återkommer med mera information, ska bara renskriva mina anteckningar, det som slog mig i hennes berättelse som Kock och f.d. medlem av kocklandslaget och årets kock m.m. var styrningen som våra livsmedelsjättar har av kockarnas utbud och råvaror. Hur styrda de dessutom är i TV programmen . Borde inte vara någon överaskning, det skulle jag kunnat räkna ut själv men har egentligen inte haft någon tanke på att det skulle kunna vara så när livsmedelsindustrin sponsar alla uppdrag.
Tack Carina för att du gav mig inspiration till ytterligare en egen föreläsning samt att börja blogga lite flitigare och längta till våren och mina örter i trädgården och "vårbruket". Nu tittar vi på Landet Brunsås som krockar med Uppdrag granskning och Omega 3.

Inga kommentarer: