måndag 9 juli 2012

Dagens mat i min trädgård

Hemma några dagar innebär ju att man måste rensa i land och rabatter. Ett tufft jobb efter allt regnande. Jag kommer att få många jordgubbar om de blir röda innan fåglarna äter upp dem. Krusbären håller på att bli uppätna både av min man och någon käck grön liten mask/larv. Min man älskar krusbär och speciellt innan de blivit mogna. Har nog skördat 2-3 liter i dag.
Löken växer så det knakar, salladen med, den är väldigt god får nog rensa lite så den kan utvecklas till fina salladshuvuden. Planterade om en del av mina squachplantor eftersom de hade det lite trångt, hoppas att de överlever flytten. Rabarber har jag hur mycket som helst, borde nog ta hand om den har ju skördat hela försommaren men det bara växer och växer. Örter och annat växer fint, det var väl nu det var dags att fylla frysen och jag borde haft den där svamptorken. Nästa vecka får man nog leta sig ut i skogen och se om man hittar några kantareller, kan andra, kan väl jag.

Inga kommentarer: