måndag 26 augusti 2013

Mera om Djurfoder

Läste nyss en artikel med Mats Erik Nilsson där han tar upp Djurmaten. Inte en dag för tidigt.
Har tjatat på mina vänner med djur som har allergier och är feta och har div andra åkommor.
Läs på innehållsförteckningen!
Ju mer cerealier  ( olika sädesslag) Ju större brukar problemen vara!
Så här säger M E Nilsson:


Är det något annat ämne än mat du skulle vilja sätta tänderna i, i framtiden?
- Nej, nu är jag ju chefredaktör för Hunger (Nilssons nya granskande mattidning som utkommer med första numret i oktober, reds anm). För mig är mat ett enormt stort och faktiskt ­underskattat ämne.
- Men om jag måste ta ett annat ­ämne: eftersom jag har en hund själv skulle jag granska djurmatsindustrin.
 Man har lärt hundägare att man måste trycka i dem samma typ av industriell mat fast i lite annan version, och så får de samma välfärdssjukdomar som oss. Sedan måste de ha särskild dietmat. Den bjuder jag på om någon nappar.
Vad ger du din hund?
- Ganska mycket rått kött. Det finns ett norskt företag som säljer kycklingvom, viltkött med muskelkött och inälvor blandat. Han äter också råa kycklingklubbor.


Det är bara att hoppas att någon nappar.

Inga kommentarer: