tisdag 29 september 2009

Matakuten -igen

Trots att jag var supertrött var jag ju bara tvungen att titta på MATAKUTEN tack alla inblandade för att ni orkar ta tag i detta. Någon måste ju få upp ögonen för all "konstlad" mat vi proppar i oss. Var nyss inne på TV4:as sida och kollade, nästan 1200 inlägg och kommentarer om det mesta. Av det jag skummade igenom var det många upprörda elever som berättar om maten i sina skolor samt andra som tydligen inte förstår att TV vinklar även detta program för att få bra TV.
Ser framemot att se resten. Sen förstår inte jag hur man kan" laga"( d.v.s.) värma mat till 1500 personer på 3-4 personal. Det kan väl vem som helst förstå att det bara inte kan bli något annat än att värma redan färdiga produkter. MAT tar tid att laga.
Just nu har jag en Ungersk gulaschsoppa på spisen. Själva förberedandet tog väl inte så lång tid och nu har den puttrat på plattan i 1,5 timme. Det doftar underbart och är dags att lägga i det sista, paprikapulvret samt tomaterna sen ska jag njuta.

Inga kommentarer: