torsdag 10 september 2009

Kan vi lita på Livsmedelsverket?

Tack vare att jag som vanligt var inne och läste på Annika Dahlqvist blogg fick jag vetskap om denna sida Kan vi lita på Livsmedelsverket? ( hämtat från Sourze - en helt vanlig dagstidning, fast anpassad för 2000-talet Skriv själv i den!)
När jag läst artikeln som handlar om jäv och barnmat och konsulter hit och dit och livsmedelsverket blir jag inte förvånad. Andra tankar dyker upp i mitt huvud. Vi har så mycket hjälpmedel i våra kök att hälften skulle kunna vara nog. Med alla dessa fina elektriska prylar borde det gå alldeles utmärkt att göra god näringsriktig mat till de små barnen. Vill minnas att alla mina barn vägrade att äta burkmat, färdig gröt, och annat som fanns på barnmatshyllan. Några åt välling men inte alla. Med den vetskap jag har i dag skulle ingen fått välling heller ,speciellt inte den fullkornsvälling som deras små stackars magar inte klarade av. ( de fick äta majsvälling) Jag mixade all mat till de små och de åt med god aptit tills de kunde tugga själva och blev lite mera kräsna. Det tar inte längre tid att mixa barnmaten med en mixerstav än att springa till affären köpa barnmat, öppna burken och värma i micron. Micron förresten....hm inget jag är förtjust i heller för den delen.

Inga kommentarer: