torsdag 22 oktober 2009

Mats-Eric Nilsson el. Marie-Louise Danielsson-Tham

Nu är det visst lite pajkastning i Aftonbladet. Mats-Eric Nilsson och Marie-Louise Danielsson-Tham , den ena påstår att tillsatser behövs och den andra inte. Har man inte mer att komma med, än att berätta att nitrit behövs för att man inte ska dö av botulinum-förgiftning så är det inte mycket att ha tycker jag. Ok, det köper jag men allt annat då, som jag inte vill ha i min mat? Min mat behöver inte ligga i skafferiet/kylskåpet i 3 månader och hålla sig färsk och fin. Den kan ligga i frysen tills jag ska använda den. Min mat behöver inte innehålla en massa färg. Min mat behöver inte vara besprutad med allsköns goja. Min grädde behöver inte vara tillsatt med karragena för att vara tjock. Är den 40% och naturlig är den tjock naturligt. Jag behöver inte bära hem en massa vatten som är tillsatt i maten. Jag kan hålla på i det oändliga. Jag vill köpa rena produkter, jag vill laga min mat själv från grunden. Alltså behöver jag veta var jag kan hitta dessa produkter.

Inga kommentarer: