måndag 28 juni 2010

Kött utan djur eller?

I Illustrerad Vetenskap Nr 10 får man en fullständig redogörelse för hur de tänkt sig att göra kött utan att behöva föda upp och slakta djur. Som ni förstår är det mig totalt främmande.I överblicksrutan kan man läsa följande.
På plussidan:
Inga djur behöver slaktas.
Sterilt kött utan risk för spridning av sjukdomar.
Inget spill och avfall
Näringsinnehåll och smak kan justeras.
På minussidan:
Köttet saknar struktur och kan bara ersätta köttfärs..
Köttet innehåller inget blod och kommer därför inte att upplevas som riktigt kött.
Odlat kött har inget immunförsvar och odlingen blir sårbar.

Återigen undrar jag vad det är för fel på riktig mat. I århundraden har vi ätit det som finns i vår natur, jag tror det räcker till oss nu med, utan att vi ska behöva manipulera allt vi stoppar i oss.
Vill ni läsa mera kolla på http://www.illvet.se/
Jag tror jag fått nog, tänker bojkotta allt......

Inga kommentarer: