söndag 17 oktober 2010

Hittat på kolhydrater i Fokus....

CitatFrån Kolhydrater i Fokus:
Aldrig mer kollisar...
Jaha, fuskade rätt gott den sista veckan.
Ätit naturgodis var och varannan dag, och avslutade veckan med ett restaurangbesök där jag åt tre rätters, vitlöksbröd med tsatsiki, kyckling med baconmousse och klyftpotatis och avslutade med chokladmousse, grädde samt jordgubbar. För att inte tala om all söt cider jag drack.
Men aldrig mer!!
Jag är trött som om jag håller på att bli sjuk, har ont i huvudet och får inget gjort över huvudtaget idag . Jag vet att jag har varit sådan här förut innan jag åt LCHF, men inser nu hur jäkla gott jag har mått på LCHF-maten.
Fy sjutton, känns nästan som om jag har en allergisk reaktion mot allt jag har ätit.
ALDRIG MER!!!!

Jag skulle ha kunnat skriva det själv. Efter allt promenerade varje dag så kan man bli väldigt törstig. Hade lite kolsyrat vatten smaksatt med Flädersaft. Saften Är Brunnebys koncentrerade och innehåller inte speciellt mycket socker och det funkar bra att smaksätta med. Men och ett stort men, det går bra till mat men absolut inte att dricka 2 glas för att man är törstig. Jag fick sådan fruktansvärd halsbränna att jag inte kunde sova. efter 2 hemska timmar ( hade glömt hur illa det var förut) traskade jag upp ur sängen och drack ett stort glas grädde och blev botad och somnade gott....Aldrig mer kommer jag att stoppa i mig kolhydrater medvetet....bortsett från en fruktsallad med grädde då och då.
Dessutom har jag ju samma erfarenhet av vanlig alkoholfri cider, när jag drack sådant förr i världen blev jag som bakfull med fruktansvärd migrän och var totalt väck dagen efter. Nu mera fattar jag, för mycket kemikalier och kolhydrater, då för 10-15 år sedan gjorde jag det inte.

Inga kommentarer: