söndag 21 oktober 2012

Matlagningsgrädde

Varför finns det en massa olika sorters matlagningsgrädde och vem äter dessa?
Cuisine_Matlagningsgradde_Mild_Ost
Matlagningsgrädde eller kemikaliesörja ?
Efter massiv reklam i tv de senaste dagarna var jag min vana trogen tvungen att kolla om de innehåller någon grädde överhuvudtaget.  Ja det gör de för visso men , men titta på det övriga innehållet? Något jag skulle vilja stoppa i mig av innehållsförteckningen , nej tack, jag tror inte det!

 Milda Cuisine Matlagningsgrädde mild ost.
Ingredienser: Grädde, vatten, modifierad stärkelse, glukos-fruktossirap, arom, salt, emmentalost (0,3%), lök, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror), förtjockningsmedel (guarkärnmjöl), surhetsreglerande medel (mjölksyra), färgämne (lutein), laktasenzym. Fetthalt 15%

Informationen hämtad från Mildas Informations sida. där man även hittar information om övriga produkter

Inga kommentarer: