lördag 6 november 2010

Slut på semestern

Några lamm längs mina vandringsstråk
Nu är semestern avverkad. Det känns som jag inte gjort annat än gått och gått och gått. Visserligen har jag dagligen samlat massor av steg men hälften hade jag kanske skrapat ihop på jobbet om jag jobbat i alla fall. Det har varit 1,5 timmes promenader varje morgon. En promenad vid lunch om inget annat stått på menyn och en sväng på kvällen. Där emellan har det stickats och stickats, gardiner har sytts till systerdöttrarna. Gravar har smyckats både pappas, mormors och andra nära släktingars. Farmors var så fin så den fick vara.

Har avverkat gator och gångbanor i Visby jag inte ens visste att de fanns! Ändå känns det som om jag skulle kunnat gå ännu mera och jag tycker att jag ligger lite för långt ner på listan. I grund och botten är jag en tävlingsmänniska. Får väl trösta mig med att jag haft andra saker att styra med och dessutom fick jag skavsår under foten! Tar det som ett bevis för att jag gått så mycket jag kunnat trots allt.

Konstaterar att jag snart nått mitt mål det är 2 dagar kvar och jag har ca 1,5 mil kvar till mitt mål. Då har jag gått från Söderköping till Othem, 34 mil på 4 veckor, det är jag väldigt nöjd med. Får väl ta de där sista kilometrarna lördag och söndag.

Inga kommentarer: