lördag 6 november 2010

Radio är kul

De böcker jag tänkt läsa och lyssna på har legat i min väska till ingen nytta. Min ljudbok har jag förvisso lyssnat på då och då på mina promenader men det har varit lättare att lyssna på Gotlands Radio och roligare än att fördjupa sig i Leif GW Persson.


På radion lyssnade jag på Bernt "Bison" Nilsson en gotländsk journalist som bland annat berättade om när han som ung tackade ja till en tjänst i London och väl där skulle en träff med en ny utnämnd ”James Bond” ske, detta utan att kunna speciellt många ord engelska. Förberedd med lexikon ringde han på dörren till den nye James Bond och långt om länge kom en yrvaken, bakfull man och öppnade. Med orden jag orkar inte i dag skriv vad du vill, jag bryr mig inte, skrev Bison ihop en bra story . Kan ju tillägga att detta var långt före internets tid så inga uppgifter gick att kontrollera lika snabbt som i dag.

Inga kommentarer: