lördag 20 augusti 2011

Det är något speciellt

Det är något speciellt med böcker. Jag har svårt att bara gå förbi. Ser jag något som intresserar är det någon liten jävel som sitter på axel och skriker "Jag vill ha" länge och högt. Det kan var kokböcker, trädgårdsböcker, faktaböcker, tjocka romaner , historisk litteratur. Deckare gör sig bäst i mp 3 format.
Ibland hittar man riktiga fynd på något loppis men då rör det sig ofta om ört - och trädgårdsböcker.Den senaste tiden har jag rensat bland mina böcker och nu står det några riktiga favoriter kvar, en del romaner faktiskt olästa, men de är del 5-6 eller kanske nummer 7 i samma svit.
Bokhyllorna har varit proppfulla och många, och böckerna har inte haft någon luft mellan varandra. Numera finns det lite luft och även en och annan blomma i hyllan. Hyllorna har blivit färre och numera ser man även lite av tapeten i rummet.

Inga kommentarer: