onsdag 25 april 2012

Fettmaoperationer

Idag har jag läst om de som gillar operationerna och tycker att fler borde göras och speciellt fler på mindre feta personer .
En positiv Artikel i Expressen samt en negativ artikel i Kvällsposten om de som får många komplikationer och dör av ingreppen.
Ibland funderar jag på vad det är som gör människor så desperata att de tror på kvicka lösningar utan att tänka på vad det ställer till med i deras kroppar. Det borde aldrig vara ok med onödiga operationer och skönetsoperationer.
Varje operation är en risk och ett ingrepp som stör kroppens självläkning och balans.
Jag kommer aldrig att lägga mig på operationbordet frivilligt igen. Mina lätta, men just då nödvändiga åderbråcksoperationer ställde till mycken oreda i min kropp.

Är det okej att 25av 10 000 personer som opereras dör?

Inga kommentarer: