måndag 18 november 2013

Ät dig till ett hälsosammare Liv



Själv ska jag gå en annan dag, men gå ska jag.

Ät dig till ett Hälsosammare Liv
Hur påverkar konsumtionen ditt liv?
OBS! Tommys helt nya föreläsning som blivit en jätte succé


Nu har du möjlighet att lyssna på en av landets bästa föreläsare.

Tommy Svensson har föreläst om mat och tillsatser i mat i nästan 20 år och med över 2000 föreläsningar, runt om i landet, är han i särklass Sveriges mest anlitad föreläsare. Nu kommer han till Söderköping med sin nya föreläsning ”Ett Hälsosammare Liv” för första gången.

Ät dig till ett Hälsosammare Liv.
                                Under föreläsningen tas frågor som vilka sjukdomar är kostrelaterade och hur jag kan påverka dessa genom att ändra min kost? Vad bör jag tänka på när jag handlar och hur lagar jag till varorna för att få det bästa resultatet? Finns GMO- produkter i mitt kylskåp?
Visste du t.ex. att om den hackade löken får ligga hackad i tio minuter innan den lagas till, så utvecklas antioxidanter som sänker blodtrycket, minskar risken för diabetes, sänker kolesterolet och motverkar hjärt- och kärlsjukdomar.

Tommy Svensson hjälper dig, i denna föreläsning att hitta rätt bland varor i butiken. Vilka man i första hand väljer och vilka man bör lämna kvar. Du får också en del tips på recept, där man lagar själv istället för att köpa produkter med tillsatser i butiken.

Söderköping
            Välkommen till IOGT/ Vidarlokalen, Munkbrogatan 13

DATUM: Måndagen den 25 november – 2013 TID: 18.30 – 21.00

Entré: 100:-

OBS! Föranmälan till: utbildningscenter@home.se
eller till Patrick tel. 0735-13 65 85


Inga kommentarer: