lördag 5 juli 2008

Korv som korv eller ?

Eftersom jag nu alltid läser på alla förpackningar på min jakt efter minimi antal med E och annat som man kan klara sig utan. Har jag ju fastnat för att det i stort sett bara finns en/två ätbara korvar. Förutom den Bosniska Sudzuk som vi stoppar i oss ibland. Det jag hittat är Sibyllas Kabanoss och ost och bacon grillkorv. Att jag fastnat för dessa korvar beror mest på att det inte figurerar bindväv och andra mindre suspekta ingredienser. Sen kan jag ju fortfarande tycka att det är några E förmycket för min smak. Ibland får man göra avkall på sina principer för det kan vara enkelt och lätt med en grillad korv.
Inte mycket kött i grillkorven var en rubrik i Aftonbladet för ett tag sedan!
Tidningen Råd & Rön har testat 15 vanliga grillkorvar och det visar sig att kötthalten ofta är låg. I flera av de snällare, mer ”barnvänliga” korvarna är bara en tredjedel av innehållet kött.
Varför ska de stackars barna äta sämre mat än vi ?

Inga kommentarer: