fredag 29 augusti 2008

Ren Mat


”Ren mat” gjorda på naturliga råvaror är inte svåra att hitta, men tyvärr får man nog vara beredd att betala lite mer. Men man slipper ju avgifter för läkarbesök, dyra mediciner, karensdagar och minskad lön p.g.a. sjukskrivning om man är rädd om sig och försöker leva ett liv fritt från kemikaliematen, så i slutänden är jag säker på att det lönar sig. Ett citat av Tommy Svensson.

Jag är inte riktigt överens. Gubben och jag var på Willys idag för att handla. Det är svårt att hitta kemikaliefria produkter. Nu är Willys ganska bra på att ha produkter vi vill ha, men ändå kom tanken att vi skulle ha ett " Hitta bra och rena produkter utan kemikalier race i affären". Misstänker att vi inte skulle få ihop speciellt mycket inte ens om vi la till sådant som vi inte äter i dagsläget. Det blir ju lite jobbigt nu när vi inte äter några mjölprodukter, inget pålägg som skinkor, leverpastejer och väldigt få korvprodukter. De flesta innehåller allför mycket E nummer (kemikalier) .Willys har som tur är Falköpings Mjölkprodukter och Åsens gammeldags mjölk. Ekologiska ägg, bra ostar och gott kött. Brukar ju bojkotta Unilevers produkter men Slotts senap är den enda utan E nummer som jag hittat, tipsa mig gärna ocm det finns något annat än det man gör själv.

Inga kommentarer: