söndag 27 februari 2011

Vad är doktorn rädd för?

Under min resa till jobbet i morse lyssnade jag på

Mannheimer & Tengby 

jag gillar Kolla Doktorn och brukar komma på rätt skapligt tidigt vad det är Anna M är ute efter för sjukdom. Idag blev jag lite överraskad när Anna började med att hon tyckte Doktorn blivit smal. Doktor Knutsson berättade då att han sedan 5 mån tillbaka ätit LCHF och gått ner 11 kilo. Anna undrade först om han inte tyckte det var jobbigt att leva utan pasta och bröd. Nej jag gillar Entrecote och Bearnaisesås jag har alltid gillat fett fick jag höra.  Men och här kommer det stora MENet:  Jag kan inte rekommendera det till mina patienter men som doktor kan jag alltid  testa på mig själv för jag har ju koll.

Hur svårt kan det vara att inse att det funkar, när jag nu satte mig framför TV efter hemkomsten i kväll såg jag trailern för något kommande program om Misslyckade fetmaoperationer. Det ska bli intressant, vilket skadar mest Misslyckade operationer eller att lyckas med LCHF?

Inga kommentarer: