lördag 22 oktober 2011

En fasansfull historia.

Fick mig berättat i går om en person som fått diagnosen  ulculös colit,  alltså en inflammatorisk tarmsjukdom. Personens läkare hade sagt att det behövdes inga mat restriktioner utan det var bara att forsätta att stoppa i sig sin vanliga kost. ( d.v.s pasta, pizza och annat lättlagat som finns i våra affärer)
För mig är valet väldigt enkelt.
Har man en tarminflammation försöker man väl göra något för att stoppa den. Till 99 % är det väl troligtvis så att man har ätit sig till problemen, alltså något man inte tål. Varför man inte tål just nu är en annan fråga, men allt byggs ju på och tillslut rinner bägaren över.
Den här personen går just nu på cellgifter och mår fruktansvärt dåligt, får dessutom kortison som personen inte heller mår bra av.  Valet borde vara väldigt enkelt även om man är läkare. Först sanerar  man maten, sen skriver man ut dyra mediciner och kostsamma behandlingar!
För alla er som inte läst  Annika Lagerhorns Ulcerös kolit –så blev jag frisk från min obotliga tarminflammation
Ladda hem - skriv ut - läs - byt kost - och livet blir så mycket lättare att leva.
Jag har glutenintollerans och IBS och kände spontant att det mesta fungerade för mig. Efter ett tag vet man vad man kan äta och inte och just nu är LCHF det allra bästa för min mage och tarm.
Bort med alla råa grönsaker, tillsatser, och bröd och socker i alla former

Inga kommentarer: