måndag 5 mars 2012

Hur ska jag stå ut ?

Efter att i princip ha nollat mina kolhydratintag under några veckor, nu börjar det snurra runt i huvudet. ( Det har väl slunkit ner ett och annat päron, ja inte ens hela eftersom jag besinnat mig och insett hur sött och kladdigt det är)
Det stora dilemmat är att man hela tiden blir frestad på jobbet.
Jobbet tillhandahåller den mycket nyttiga frukten (hm) 1/dag och person. (totalt onödig kostnad) Mina snälla arbetskamrater har i stort sett dagligen med sig något gott, har de inte bakat, har de med sig något butiksbakat eller kex och småkakor eller ett kilo smågodis.
Helgerna är värst då dyker det ofta upp choklad m.m samt att vi har gemensam fika då det bullas upp med bröd och massor av olika pålägg, den ena med mer kemikaliefylld än den andra.
Det dricks pulver och ätes bars någon timme före eller efter för att gå ner i vikt!
Det har gått så långt att jag bara tittar lite föraktfullt och suckar, tar min kaffekopp och sitter tyst.
När äter människorna riktig MAT ?
Förresten ska jag titta på detta i kväll på SVT Måltidsersättningar en sockerfälla

Inga kommentarer: