söndag 7 februari 2010

Snart, väldigt snart

Kan jag sitta framför datorn och häcka igen, i större utsträckning än jag gjort på flera månader. Man får för det första lite mer energi när det blir ljusare ute men ändå inte kan gå ut i trädgården och pula. Det ligger ju 75 cm snö i vägen. Antar att det tar tid innan man kommer ner till marknivå. Mitt stackars växthus har snart säckat ihop. Detta trots att vi tagit bort all snö en gång, men andra gången hann vi inte med. Tittar jag in till grannens ser hans lika eländigt ut. Plast är plast och det får bli någon annan lösning till sommaren eller kanske ett " riktigt" växthus, det kostar ju några tusen lappar men det är det ju värt.
Nu har man kommit framtill att jag ska få en ny dator för den gamla inte går att fixa till. Garanti är inte så dumt! Speciellt om saker går sönder 10 dar innan garantitiden går ut. I dag har jag lagat till lite mat så vi klarar oss denna vecka. Det blir mycket LCHF hemma hos oss.
En god gryta med mycket nötkött, lök, vitlök, purjolök, lite morötter, som puttrat i timmar, lite grädde och lite kokosmjölk tillsammans med massor av kryddor, paprikapulver och gurkmeja.
På slutet stoppar man i en påse med broccoli och blomkål. Smaskens. Antar att det blir hela veckans mat. Räckte till 5 måltider nämligen. Dessutom blev det lite köttfärs-biffar och en köttfärslimpa. Allt med god löksås.
Ja jag vet, jag är lite enformig i min mathållning

Inga kommentarer: