lördag 2 april 2011

Har just läst om

Har just varit inne på Anna Halle´ns sida och läst om " Hur blir det med LCHF om jag äter lite Kolhydrater  ?" 
Jag tycker att Anna  ger en bra bild hur det ser ut.
Det är hur som helst väldigt individuellt, för mig själv går ju det mesta med gluten bort och de flesta mjölkprodukter likaså. Fuskar glatt ibland , min Zonterapeut säger att man måste ha sina "gröna prickar" vissa dagar för att inte känna sig för inrutad och inlåst. Är man inte alltför allvarligt sjuk ( diabetes eller andra åkommor som förvärras) kan man nog tillåta sig att njuta av annat 1 ggr / vecka om man inte har akut behov att gå snabbt ner i vikt. Däremot är jag nog mer strikt med alla tillsatser, vilka är mycket lätta att hålla sig undan om man håller sig till rena kött, fisk, grönsaksprodukter och bara äter smör och ost.

Inga kommentarer: