onsdag 20 april 2011

Nu gäller det - Påskgodis

Ja nu är det helg igen och när jag åter kommer till jobbet på fredag förmiddag har hela huset invaderats av en massa godis. Tror aldrig jag jobbat på någon arbetsplats där man käkar så mycket godis. Varje helg är det som om man måste trösta sig med godis bara för att man råkar vara på jobbet och inte med sin familj/kamrater. Jag kan ju ha fel, de kanske äter lika mycket godis hemma med. Det värsta är att de glatt häller upp godiset i skålar och bjuder generöst till alla som råkar gå förbi deras skrivbord eller rummets eventuella soffbord. Nu i Påsk invaderas hela stället säkert av påskägg med massor av godis. Jag gillar påskägget ovan bättre. Det är lika bra att jag tar kvasten till Blåkulla.
Nu tar jag kvasten till Blåkulla

Inga kommentarer: