tisdag 26 april 2011

Underkastelsen

Igår kväll satte jag mig och tittade på det sparade programmet UNDERKASTELSEN detta program borde varje människa se. Naturligtvist borde det ingå i biologiundervisningen i högstadiet. 
Visserligen är väl de flesta inte speciellt mottagliga i den åldern. Jag minns vårt eget miljöprojekt i skolan det kan ha varit 69-70 eller något sådant (detta är i stort sett enda jag minns av vårt skolarbete) det var under perioden då DDT och diverse andra tveksamma kemikalier förbjöds och  när boken TYST VÅR kom ut. Det har satt spår i mig och det borde filmen Underkastelsen även göra på dagens ungdomar om det inte redan är så, att deras hjärnor är förstörda av för hög kemikaliehalter. Om inte annat har ju många inget emot att förstöra sina hjärnor ännu mera med diverse droger.

Inga kommentarer: