torsdag 11 juni 2009

Bröllopsmiddag


Nu några dagar efter middagen, som var supergod inte tu tal om det, slås jag över att min mage varit förhållandevis lugn. ( vi fick snittar med goda röror, toast skagen på spökbröd, tournedos och potatisbakelse, kanderad jordgubbe och chokladsås, samt Marängsvissbakelse och den godaste bröllopstårta jag ätit med massor av sockerpasta och marsipanrosor)

Alltså kan jag konstatera att trots en dags total katastrof för min "normala" mage var den relativt lugn dagen efter. Någonstans kan jag då känna att den håller på att läka. Inte för att jag någonsin ska gå tillbaka och käka potatis, pasta och bröd men nu vet jag att det inte är någon katastrof om jag hamnar på något ställe där jag inte kan välja det jag vill äta eller behöver.

Gubbens blodsocker mådde väl inte så bra, men kom snabbt ner till normala nivåer igen.

1 kommentar:

Cattis sa...

Man gratulerar till maggens återhämtning :-)

Så gott det lät.
jag är fortfarande på det stadiet att jag lätt trillar dit i mitt kolhydratsug, även om magen faktiskt verkar tåla lite avsteg...

Fast flera dagar i rad går icke...