tisdag 2 juni 2009

Tillfällig paus samt gröna piller

Har tagit en tillfällig paus då yngsta dottern ska gifta sig på lördag och hela världen är upp och ner. Har tagit semester denna vecka och placerat mig framför symaskinerna. Trodde i min enfald att jag skulle koncentrera mig på mig själv men så hittade inte äldsta dottern något att ha på sig och sen var sy cirkusen i gång på allvar. Problemet är att hon bor 20 mil härifrån.
Sitter man framför symaskinerna är radion ett alldeles utmärkt sällskap. Idag har de pratat om små gröna spenatpiller man får mindre hunger av. S. Rössner snurrade till det som vanligt och upphovet till pillret Charlotte Erlansson- Albertsson höll ett mindre föredrag. Citat från Aftonbladet: Ur spenaten utvinner hon och hennes kolleger proteinkomplex som kallas thylakoider. Hon hoppas att vi alla i framtiden ska kunna knapra thylakoider i någon form och har hittills testat att lägga dem i kex, tabletter, shots, pajer - ja, till och med som pålägg på mackor.Ur spenaten utvinner hon och hennes kolleger proteinkomplex som kallas thylakoider. Dessa bildar stora molekyler som gör att fettspjälkningen i tarmen går långsammare.
Jag gillar inte detta! Inte Kostdoktorn heller.

Inga kommentarer: