lördag 13 juni 2009

Läsk och Godis

Läser i dagens Aftonbladet samt på Kostdoktorn om läkarna som vill lägga straffskatt på godis eller förbjuda storförpackningar. Vid första tanken låter det ju alldeles förträffligt men sedan kommer det sunda förnuftet in. Varför måste allt förbjudas? Varför kan vi inte vara tuffa nog och få våra barn att inse att det inte går att stoppa i sig hur mycket "skit" som helst utan att det får konsekvenser. Men framför allt är vi så mycket bättre själva? Föll för godistrycket i går och stoppade i mig lite godis. Inte är det gott och så har jag nu 2 ggr fått sådan kramp i benen ( tårna och vaderna) efter att jag ätit godis eller mer kolhydrater än jag är van vid. Är det någon annan som får det förutom jag och min man? Skulle vara rätt kul att veta. Det är inte lite kramp vi får det släpper inte på ett bra tag.

Inga kommentarer: