tisdag 7 september 2010

Kvällstidning och choklad

Har nu varit och handlat i vår affär några gånger och varje gång avstår jag från att köpa en kvällstidning. Varför kan man undra? De som står före mig får nämligen ett käckt erbjudande om att ta en chokladgodis som ligger bredvid kassan. Ligger det inget där, har kassörskan det under disken och slänger raskt upp det på bandet.
Om jag nu har ett sockerbegär och har svårt att tacka nej till detta som är "gratis" så tar jag naturligtvis denna godis eller om man har barn som är med kanske det också är svårt att tacka nej.
Jag blir så negativ av alla dessa extra erbjudanden.
Dessutom är säkert denna choklad fullproppad med diverse skumma saker. Det måste jag forska i, tyvärr är det oftast så liten text att jag har svårt att läsa den.

Inga kommentarer: