måndag 31 januari 2011

Hjärnkoll på Maten

Nu är jag inne på de sista sidorna i Hjärnkoll på Maten.  Vissa saker retar mig, annat tycker jag är riktigt bra.
Det jag retar mig på är några av recepten som nämns i boken och som lika bra kunde klara sig utan den där nypan socker som man "bör " ha i för att smaken ska komma fram bättre. Skippa sockret.
Annat förundras man över som att vi svenskar stoppar i oss 2 miljoner Ballerina Kex i veckan. ( jag äter inga och jag känner många som inte gör det) alltså finns det många som äter massor.
Att glassen inte är glass egentligen vet vi väl alla utan något väldigt socker och kemikaliefyllt.
Intressant bok i vart fall. Även om jag inte håller med i allt, men det är väl kanske sunt.

1 kommentar:

daniela sa...

Ja det är riktigt läskigt att veta vad man tidigare tryckte i sig! hua! skönt att äta riktig mat nu, och må bra! :)