måndag 24 januari 2011

Roligt och intressant inlägg

Hittade detta roliga och intressanta inlägg på Kolhydrater i fokus från Maximilian.

Manligare med LCHF?


Fan alltså. Jag tror jag blir manligare med LCHF-kost!
När jag lever som jag lär (går dagliga morgonpromenader och baserar kosten på enbart animalisk föda, protein och fett) så händer någonting jättekonstigt med min kropp. Det blir som störst effekt efter några veckor/månader av konsekvent ätande.
Jag har blivit en riktig man... Typ... Fysiskt sett alltså!
Några exempel:
•Muskler känns större och jag har en oerhört styrkekraft i hela kroppen. Motsvarande förut när jag gymmade 3-5 gånger i veckan. Jag är lika stark nu utan styrketräning!
•Bredare axlar!!
•Har fått öka från S/M till L/XL i tröjor.
•Kraftigare käkben och större kindben. Ser typ 10 år äldre ut än tidigare.
•Stora jävla armar och ben! Helt sjukt... Mina biceps mäter snart 40 cm.
•Uthållighet, kan gå eller springa långa distanser utan vidare träning.
Äter mycket ägg, fläskkött, ost, och smör. Lite grönt vid sidan av det.
Nej, jag dopar mig inte
Note: Jag är 180 cm lång och väger 96-97 kilo. När jag mönstrade till lumpen var jag lika lång och vägde 69 kilo. Då levde jag på gröt, pasta, och tonfisk... Typ.
Har förvisso mer fett på kroppen nu, men fan inte 30 kilos skillnad alltså. Jag ser inte fet ut idag, snarare stor. Om jag skulle tappa 10 kilo fett nu skulle jag se muskulös ut rent ut sagt...
Har fått muskler och annat hårt på kroppen som en galning!
Andra män med liknande erfarenheter?
PS: kan tillägga att jag alltid har haft lätt att lägga på mig muskler OCH fett. Förmodligen en grottmans-gen. DS.


Ja så kan det bli........

Inga kommentarer: