onsdag 19 januari 2011

Klar.....jag är såld

Under tiden jag smaskat i mig några stekta ägg och lite god sill till kvällsmat, läste jag Björn Ferrys målande beskrivning om sin matresa med LCHF till OS-Guld. Hur han via Jonas Colting och Frank Nilssons böcker testade sig fram till den kost som ger honom mer ork och livsglädje.
Att bläddra bland recepten på allt vilt. Vilt som jag gillar och önskar att jag kunde hitta mer av i vår affär.
Bild från SVT
Det är många goda recept , lätta att göra och som jag inte tänkt på förut. Det ska bli spännande att använda kokboksdelen. Jag kommer även att läsa Björns matresa till OS-Guldet igen bara för att påminna mig själv om att det är möjligt att gå emot strömmen och välja sin egen väg.
Recepten är inspirerade av Björn och Björns mammas men utformade Cathrine Schuck. Ingredienserna de man hittarbäst i Norra delen av vårt avlånga land. Därför hamnar det säkert ingen ugnstekt ripa i min ugn, inte heller strömmingen på min tallrik, däremot på min mans. (har fruktansvärt svårt för alla små ben)

Inga kommentarer: