torsdag 24 november 2011

Mera Mediciner!

Vi har även hört att Socialstyrelsen ska kolla över de äldres medicinintag, inte en dag för sent. Jag känner äldre människor som glatt (känner sig tvingade) stoppar i sig 10-15 olika tabletter med diverse kemikalier varje dag. Detta för att läkare 2-3-4-5 inte törs ta bort det läkare 1 förskrivit)
 Jag håller med Cornelia Dahlberg som bloggat i detta ämne.
Citat:
Läkemedelsbolagen går det som bekant bra för. Frågan är om inte de tillhör de största maktfaktorerna i vårt samhälle. Var tredje svensk över 80 år får direkt olämpliga läkemedel utskrivna. Varannan får minst 10 olika mediciner utskrivna under 1 år. Här talar vi inte om naturläkemedel, örtmediciner. Nej, dessa vill ju vår regering helst förbjuda. Vi talar om läkemedelsbolagens gifter, som ofta leder till biverkningar, som måste behandlas med nya läkemedel.

För övrigt kan jag nu berätta att jag med hjälp av min Zonterapipinne, persilje, citron och ingefärste och några liter tranbärsjucie blivit av med mitt njurstensanfall. Detta utan hjälp av ett enda bidrag till Läkemedelsindustrin.

Inga kommentarer: