söndag 6 november 2011

Frukost

Jag anser att man ska lägga ner lite tid på sin frukost. Jag känner många som stiger upp 10 min innan de ska åka till jobbet och kommer med andan i halsen några minuter senare än tänkt. I värsta fall har de hunnit stanna på macken och kommer med några bullar till kaffet. Gärna några extra för att vara" snälla". Eftersom vi börjar vårt arbete med en genomgång av dagens arbete, händer det att många dricker kaffe och en del äter sin frukost.
De förfasas över att jag stiger upp någongång mellan 05:00-05:15 varje morgon och medan jag anser att jag försovit mig om jag kommer upp senare än 05:45.
Förutom att hämta tidningen och duscha ser jag till att vi får en bra frukost.
Äter oftast baconomelett med ost ( ja det stämmer, jag är bara lätt hungrig 6 timmar senare när det är dags för lunch) till det något örtte, 3 PARANÖTTER (Paranötter växer endast vilda, och är därför helt fria från bekämpningsmedel dessutom fulla med ZINK och SELEN) en halv KIWI (full med A, C och E - vitamin och antioxidanter) lite extra kokosfett (bra för min hjärna och hela min kropp)

Inga kommentarer: