söndag 6 november 2011

Ibland borde man tänka före eller ännu ett bevis

Igår var vi på ett trevligt fik Jägmästargården de trevliga ägarna försökte fixa till något till min manmed extremt lite kolhydrater, det fungerade någolunda. Glädjande nog ska de baka upp LCHF-bröd och kakor till oss som inte kan stoppa i oss vad som helst.
Lurade mig själv med att ta en Biskvi med nötbotten och extremt lite socker i smörkrämen. Bananbiskvi väldigt gott men troligtvis för sött för mig. Jag hann precis få i mig hela kakan när det kom en halsbränneattack av värsta sorten. Var tvungen be om en köttbulle för att få ett "fettlock" ovanpå. ( köttbullarna var feta, goda och hemmagjorda)
Resten av dagen var ok men vid sänggåendet utbröt ett diffust magbesvär, en timme senare satt jag på toaletten.
Idag på morgonen vaknade jag av att jag hade fruktansvärt ont i magsäckspunkten i mitt öra.
Frågan är bara  vad var värst det lilla sockret eller bananextraktet i biskvin?

Inga kommentarer: