torsdag 24 mars 2011

Dagens Artikel

I Aftonbladet kan man läsa om att Annika Dahlqvist mått så dåligt att hon funderat på att avsluta sitt liv. Media drev ja visst, så illa kan det bli när man sticker ut näsan. Något som man kanske inte tänker på som vanlig "svensson" utan medievana, för media har ju en viss förmåga att vinkla till det för att få stora rubriker. Som tur är hon en stark person med skinn på näsan , envis som få annars hade hon ju gett upp för länge sedan. Tack Annika för att du stått ut trots allt.
Du är ju en vitamininjektion när vi är på dina föreläsningar och utan dig hade vi i vår familj fortfarande haft kvar IBS mage (jag), gubben hade säkert varit tvungen att ta insulin, nu klarar han sig ganska bra utan. Lite för högt vid stressiga situationer och när det inte finns något annat än fettsnålt och kolhydrat rikt att välja på.

Citat från Aftonbladets lilla FAKTARUTA   med mina kommentarer.

Här är några av Annika Dahlqvists kontroversiella citat

OM FLUORSKÖLJNINGAR
”LCHF-ätare behöver inte fluor för att stärka tänderna. Vi som äter LCHF behöver alltså inte använda fluortandkräm eller fluorsköljvätska och absolut inte svälja ner något fluor.” 
Rent logiskt hamnar ju inga sockerrester eller fruktsyror på tänderna längre och trots alla tandtroll man skrämdes av som barn så är det ju inte trollen som ger oss hål och tandlossning.

OM MAMMOGRAFI
”Det är ur-larvigt med mammografi och cellprovtagningar.”
 Det borde vara upp till var och en att ta ett eget beslut, lever man sunt och inte har några kända cancerfall i släkten kanske man inte behöver springa i tid och otid.

OM VACCINET MOT SVININFLUENSA
”Eftersom vaccinet innehåller potentiellt farliga substanser i form av kvicksilver och skvalen tycker jag att det ska vara frivilligt att ta det, och att ingen propaganda ska föras om att vi ska vaccinera oss av solidaritet med andra.”

Med facit i hand kanske hon inte hade så fel  . Själv har jag funderat på varför  alla och jag menar i stort sett alla som tagit sprutorna förra året och denna vinter varit så fruktansvärt sjuka. Den ena lunginflammationen efter den andra, penicillin kur på penicillin kur. De ligger däckade var och vaarannan helg, släpar sig till jobbet på måndagen och smittar ner någon annan och sen är cirkusen igång.
Själv har jag inte ens varit snuvig. Jag har inte vaccinerat mig och är väldigt glad för detta. Dessutom minns jag en del arbetskamrater som satt och somnade så fort de råkade sitta still 2 min.

OM DIETEN
”Vi som äter den här kosten har en gemensam erfarenhet av att vi inte blir sjuka. Vi får inga infektionssjukdomar.”

 Japp, frisk som en nötkärna, med toppen värden och väntar nu med glädje på att cykelsäsongen ska börja!

Inga kommentarer: