lördag 5 mars 2011

Vegetarisk mat

Vegetarisk mat kan vara så himla gott, och det var väldigt gott, vi är just hemkomna från en lunch hos några bekanta.  Vegetarisk Chiligryta med en god och matig sallad,lite fetaost, vispad olty"grädde" massor av brytbröd och ris. Till dessert Gino med tofuline glass.
Ja ni kan ju gissa att jag nu har fått tillbaka mitt magsug, väntar bara på halsbrännan är lätt hungrig och våldsamt sötsugen.
Detta trots att jag bara åt av salladen tog ytterst lite chiligryta och försökte ta så många feta bitar utan att verka glupsk. Tog av otlygrädden innan jag visste att det var, vad det var. Riset och brödet gick ju bort på en gång.
Nu har jag försökt kompensera detta.
Har vispat 2 ägg, 1 dl grädde tillsatt en halvpåse kokos och en halvburk mascarpone samt lite torra steviablad. Det fick stå och dra en stund innan jag tog några skedar som jag suttit och tuggat i mig sakta för att få bättre mättnadskänsla. Nu ska jag avnjuta en kopp te med kokosfett.
 I kväll är vi bortbjudna igen, hoppas att det vankas något annat som man blir mätt av.

Inga kommentarer: