söndag 9 november 2008

Detox-är det den nya tidens fasta?

Är inte så insatt i Detox men allt påminner mig på något sätt om 70-80 talets stora fastehysteri. Jag vet folk som fortfarande fastar ett par gånger om året för att rensa kroppen. Som ni förstår har jag aldrig klarat av att fasta mer än ett dygn och då har jag säkert haft maginfluensa. Jag tror väl att man visst kan få ut de flesta av de onödiga kemikalier man proppar i sin kropp, men att Detoxa bort dom på några veckor är väl inget jag kan ta till mig. Det man under många år stoppat i sig tar nog många år att få bort. Dessutom hur duktiga vi än är att skala bort kemikalier får vi oss det på ett eller annat sätt.
Under Ulrika Davidssons fördrag igår blev jag påmind över hur mycket kemikalier de sprutar på våra frukter och grönsaker. Det var inte mycket som var ätbart på hennes listor. Vi har en fri frukt om dagen på mitt arbete men jag har i stort sätt slutat äta dessa. De ligger där så snyggt i skålen och det ena äpplet är grönare och blankare än det andra. Sällan blir de dåliga på en vecka, om det nu skulle råka bli något över. Äter sparsamt med frukt överhuvudtaget, i vår familj äter vi mera bär. Antar att det är lika illa ställt med dessa. Helst skulle man ju vara duktig och gå ut i skogen och plocka samt ha ett stort trädgårdsland.

Inga kommentarer: