söndag 4 januari 2009

DN i Dag Kom i form 2009

Gå ner ett kilo i veckan
Hur går man bäst ner i vikt? Genom att minska på fettet eller kolhydraterna? För oss som förvirrats av fett-striden kommer nu en medelväg, Isodieten. Isodieten vad är detta?
Iso betyder lika och står för isokalorisk diet vilket innebär att man fördelar energin jämnt mellan näringsämnena kolhydrater, fett och protein (33 procent av varje). Följer man recepten och menyerna får man visserligen bara i sig 1 600 kalorier per dag, vilket är ganska litet. Men det är ingen svältkost, försäkrar Martin Brunnberg.
Som tillsammans med Fredrik Paulun och Kristina Andersson skrivit en bok i ämnet.
Duger det inte med GI för Paulun längre?
De påstår att man slipper huvudvärk, förstoppning samt trötthet och hunger som man får av LCHF och GI dieter.......
Jag börjar äntligen bli av med min förstoppning, tröttheten är som bortblåst, min migrän är i stort sett borta och hungrig är jag aldrig numera. Dessutom är värken i mina knän och mina ömmande ben och åderbråck också bättre.
Får väl fortsätta att läsa alla artiklar innan jag dissar detta helt.

Inga kommentarer: