fredag 23 januari 2009

Livsmedelsverket -att de bara orkar.....

Läser just på Aftonbladet att Livsmedelsverket varnar för de nya dieterna......att de aldrig ger upp.
Om jag nu bara tittar på vår familj så ser det ut så här: Gubbens diabetes har stabiliserat sig, om han inte fuskar skulle han gå ner snabbare i vikt också. För min egen del har mina knarrande, stela och onda knän blivit botade, min flåsighet är borta (utan träning) har minskat 8 kg i vikt, min obehandlade struma har även den blivit bättre. Även om jag fuskar i bland mår jag så mycket bättre , har mer ork och är mindre frusen. Dessutom behöver jag inte småäta och är nästan alltid mätt.
Dessutom har vi slutat köpa frukt med en massa kemikalier på, men ser framemot sommaren med massor av olika sorters bär i vår omgivning.
Vår mathållning börjar mer och mer se ut som när vi var barn för 50 år sedan. ( okej då, vi åt potatis då)
Vi kommer aldrig att köpa ris, potatis eller pasta mer, bröd kommer inte heller in i vårat hus vad än Livsmedelsverket säger.

Inga kommentarer: