fredag 28 augusti 2009

Spikmattedebatten - igen.

Debatt igår kväll på SVT avfärdade bl.a. Anna Bärsen på Expressen spikmattan med att hon provat en i 20 min och den passade inte henne. Jag har för det mesta tyckt att hon varit en seriös journalist med det mesta hon undersökt, men hon är lite för negativ för en del av alternativmedicinen för att det ska kännas helt seriöst. Alla vi som mår bra av vår spikmatta och rekommenderar den till våra vänner har inte fel. Vi sover gott ( numera somnar jag som en stock och sover glatt hela natten på min matta) cirkulationen i kroppen är på topp. Alla akupunktur och reflexologipunkter blir stimulerade. Det är kanske det som är felet med motståndarna, de tror inte att reflexologi och akupunktur fungerar heller. Konstigt att sjukvården använder akupunktur som smärtlindring. Spikmattan är min smärtlindring och min njutning.

Inga kommentarer: