lördag 22 augusti 2009

Medeltida taffel


Nu börjar det dra i hop sig , nästan dax att börja nedräkningen för Söderköpings Gästabud .Det har i dagarna bestämts att jag tillsammans med en vän ska driva en Medeltida krog under en av dagarna (Lördagen) "Gothia Kellare "( Göta Källare) Vi ska servera en enkel Taffel och hoppas på ett bra gensvar. Det som slår mig nu när jag sitter här med en massa medeltidarecept är hur mycket mat som är god LCHF mat. Vad sägs om Feta köttkorvar, Stekta fyllda gäss, Äggost, Kål och Rovor, Sill och Lagrad ost. Grovt fyllt bröd och honung är det sötaste jag hittar, om man hoppar över de kanderade äpplena.

Återkommer med information om vår Taffeltallrik som kommer att bli mycket LCHF inspirerad. Lägger in en bild på den buffé jag som volontär serverade till deltagarna och volontärerna förra året.

Inga kommentarer: