onsdag 19 augusti 2009

Viktklubb

Tiitade som vanligt in på Doktor Dahlqvist sida. hon hade hittat en artikel i Läkartidningen om Viktklubb.se som är aktiv i Aftonbladet. Har nu läst artikeln och slås av hur många som liksom jag hoppat av eller gett upp. Ja jag var med ett tag i början ( ca 4-5 år sedan) men insåg att det definitivt inte var något för en grönsaks och kolhydrat känslig glutenintollerant person så jag la av. Med alla dessa fibrer skulle min IBS förpestat tillvaron för vem som helst i min omgivning.
Nu syns det lite dåligt på bilden, men om man tar alla som börjat i Viktklubb.se och de som blev kvar den tid de föresatt sig och fick ett positivt resultat. Är resultatet sanslöst dåligt.
Av 37521 medlemmar försvann många på vägen.
Av de 13834 som valde att vara med 3 månadet blev 837 kvar till slut. Ett tapp på sanslösa 93,9%
Av de 13003 medlemmar som valt 6 mån medlemskap fannns 1588 kvar till slut
Av de 10684 som valt 12 mån alternativet fanns 1784 kvar.
Rent krasst är det alltså så att av de 37521 människorna valde 4209 att fullfölja sitt åtagande och många nådde säkert det resultat de föresatt sig. Vad var det som gjorde att de övriga 33 312 inte fullföljde det de föresatt sig?
Var det likadant för som som för mig, att de mådde mycket sämre och inga resultat kom?
Hur som helst har säkert både Aftonbladet och Rössner tjänat bra med pengar på oss som inte fick något resultat.
Tack Jörgen VN som fick mig på rätt spår för många år sedan och tack Annika D och Lars-Erik L som sen utvecklade det hela till något ännu mera positivt. Tack LCHF för att jag i dag mår så bra i min mage och jag räknar med att när kroppen kommer helt i balans så kommer jag också att gå ner mer i vikt. Dessutom kommer jag att kämpa för att många fler inser det som är bra med LCHF

Inga kommentarer: