tisdag 11 augusti 2009

Tidningar och åter tidningar

Är ju ingen vän av Amelia, Tara eller M magasin eller Topp hälsa , Må bra och allt vad de heter. Trots detta hamnar jag då och då i sommarfällan och köper på mig några tidningar typ köp 3 för 89 och få ett smycke eller något annat man inte behöver på köpet. Även så denna sommar. Trots att jag egentligen tycker att de innehåller alltför mycket blaj reklam. Just nu sitter jag här med Amelia i handen och på senaste nummert (18)framsida hittar jag, Nya Trendiga FETTDIETEN Kilona Rasar! Vilken diet väljer du ?
Tuffa LCHF-dieten eller Snälla Hollywooddieten. Nu ska här läsas.....
7 sidor bland all reklam för Spikmattan, Pesto för pastan,och Prylar och presenter. Liten presentation av Ester Blum som förespråkar någon egen mycket snäll GI-variant med lite kolhydrater och mycket mättat fett samt Annika Dahlqvist och Lchf med nästan inga kolhydrater alls.
Ester förespråkar Smör och säger att dieter gör oss deprimerade! Ester bannlyser Margarin i alla former, Pasta samt allt som är märkt med lätt eller Light.( Sunt) efter detta följer recept och tror ni mig ,om jag säger att jag läser Lättmajonäs i ett recept! Hur trovärdigt blir det hela då?
Går snabbt över till Annika och hennes LCHF- recept som jag är van vid och dessutom är mer tilltalande och ser bra mycket godare ut! 1-0 till Annika

Inga kommentarer: